درمان اسکیزوفرنی با ورزش

اسکیزوفرنی اختلالی روانی است که دارای یک طیف است و شامل انواعی از علائم زیر می شوند : هذیان ، توهم ، تفکر آشفته ، گوشه گیری و انزوا . توهمات شنوایی ، گویایی و بویایی در این افراد زیاد دیده می شود . در ادامه تحقیقی را که اخیرا در تایوانی انجام شده است و نشان می دهد که ورزش در بهبود اسکیزوفرنی موثر است را بیان می کنیم .
در این تحقیق 62 نفر از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی انتخاب شدند و به دو گروه تقسیم شدند ، گروه اول به مدت 12 هفته 30دقیقه تمیرین هوازی را 5 روز در هفته انجام دادند و گروه دوم برنامه های ورزشی سبک تری را در همین مدت زمان انجام دادند .
همه شرکت کنندکان درمان اسکیزوفرنی با ورزش را مصرف می کردند و سه بار در طول آزمایش توسط روانپزشک معاینه شدند ولی روانپزشک اطلاعی از گروه بندی بیماران نداشت بنابراین سوگیری در این تحقیق نبود .
نتایج این تحقیق نشان داد که بیمارانی که به مدت 12 هفته ورزش هوازی انجام داده بودند نسبت به گروه دیگر به میزان قابل توجهی علائم بیماری شان بهبود پیدا کرده بود و این بهبود تا جندین ماه بعد از پایان تحقیق نیز ادامه داشت زیرا بیماران 3 ماه بعد نیز توسط روانپزشک معاینه شدند .