غذای کمکی نوزاد

در طی شش ماه اول زندگی، شیردهی به اندازه کافی برای نوزاد و کودک حتی به آب نیاز ندارد. اما پس از 6 ماهگی، تغذیه با شیر مادر برای نیازهای تغذیه ای کودک برای رشد کافی نیست و دیگر غذای کمکی نوزاد باید به رژیم غذایی کودک اضافه شود. لازم به ذکر است که غذاهای کمکی باید از 6 ماهگی شروع شوند و شروع اولیه این مکمل ها پیامدهای بسیاری برای نوزاد دارد.

راهنمایی های مهم برای شروع غذای کودک

همانطور که گفته شد، ارائه مواد غذایی کمکی به کودک در سن 6 ماهگی آغاز می شود؛ پس از 6 ماهگی این غذاها باید به نوزاد شیردهنده داده شود و نباید به طور کامل جایگزین شیر مادر شود. غذای اصلی کودک است. در این دوره، کودک بسیار آسیب پذیر است؛ حتی در بسیاری از موارد، سوء تغذیه کودکان در این سن شروع می شود، بنابراین چگونه در تغذیه کودک در این زمان مهم است.

چهار نکته اساسی در تغذیه مکمل وجود دارد:

غذاهای اضافی باید به موقع شروع شوند: وقتی شیردهی برای پاسخگویی به نیازهای نوزاد کافی نیست و کودک نیاز به یک منبع جدید برای انرژی مورد نیاز برای رشد دارد، دستگاه گوارش کودک به اندازه کافی رشد کرده است.

مواد غذایی اضافی باید کافی و متنوع باشد، یعنی نیازهای تغذیه ای نوزاد برای رشد.

مواد غذایی اضافی باید بی خطر و بی خطر باشند، یعنی دست های بهداشتی و تمیز باید در جای بطری و یک کاسه از ظروف تمیز نگهداری شود.

با توجه به علائم گرسنگی، باید مواد غذایی اضافی به کودک داده شود، و فرکانس و روش تغذیه برای سن کودک مناسب است.