از شیر گرفتن کودک

از شیر گرفتن کودک فرایندی است که نیاز به یادگیری و به دست آوردن مهارت هایی دارد که آسان تر خواهد شد اگر مادر دارای انگیزه و علاقه فراوان به کودک خود باشد و بتواند در اطراف او کمک کند. فرایند ابتلا به یک کودک برای کودک و مادر بسیار مهم است، زیرا نوزاد با یک مادر که همواره آن را داشته است لمس و آغوش گرفته است. مرحله متوقف شدن می تواند برای کودک خطرناک باشد و کودک را به مشکلات جسمی و روحی برساند؛ بنابراین، مادر باید با فرایند شیردوشی آشنا باشد و نکات لازم را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی فراهم کند. شیردوشی کامل می تواند یک پروسه خطرناک برای کودک باشد و اگر نادرست انجام شود، می تواند منجر به سوء تغذیه، کاهش وزن، تجاوز و سایر مشکلات روحی در کودک شود. بنابراین، مادران باید مراقب باشند زمان و روش مناسب برای ابتلا به نوزادان را انتخاب کرده و برنامه ای مناسب برای انجام این کار داشته باشند.

دو راه برای گرفتن شیر وجود دارد: 1. یک ضربه محکم و ناگهانی 2. دوش گرفتن تدریجی

  1. روش شیردهی ناگهانی: در این روش مادر تصمیم به قطع شیر مادر برای دلایل مختلف، از جمله سن مناسب برای شیردهی، عدم شیر شیر و ....، این روش بیشتر در میان مادرانی که اطلاعات کافی ندارند و به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا باعث ایجاد مشکلاتی برای کودک می شوند. این مادرها با استفاده از روش هایی نظیر لایه برداری یا لایه برداری بر روی نوک سینه سعی می کنند نوزاد را منحرف کنند. این روش طول می کشد کمتر از 7 روز.
  2. روش شیردهی تدریجی: این روش برای قطع شیر مادر توصیه می شود.

در این روش، یک میان وعده کودک را از مرحله اول انتخاب کنید و از آن خارج کنید، بنابراین بعضی از مادرها شبانه شبانه را متوقف می کنند، بعضی از آنها روز ظهر را انتخاب خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که کودک در جای شیر قرار دارد. مادر تغذیه کامل دارد، اما بعد از ظهر و شب مناسب تر است. در زمان انتخاب خود غذای سنت نکنید، و اگر کودک بیش از حد نازک باشد، او را شیر دهید. هنگامی که یک وعده حذف شد، می توانید تمام وعده های دیگر را حذف کنید و شیر را با سایر مواد غذایی و فعالیت ها جایگزین کنید به طوری که کودک دائما به دنبال تغذیه با شیر مادر نخواهد بود. در این روش، به علت خوردن آهسته گوساله، هیچ مشکل روانپزشکی وجود ندارد و هورمون در مادر تغییر می کند که یک بار از چرخه شیردوشی اتفاق می افتد و کودک آسیب ندیده است. این روش حدود 35 روز طول می کشد.