افسردگی

علائم افسردگی عبارتند از:

  خلق افسرده: در فرد احساس ناراحتی، غم و اندوه، سرخوردگی و ناامیدی وجود دارد و برخی از افراد از احساس خستگی، اضطراب و حساسیت نسبت به مسائل رنج می برند.

 کاهش علاقه و اشتیاق در اکثر فعالیت ها: یک فرد روزمره حتی انگیزه ای برای انجام کارهای ضروری خود ندارد و برای او کار سخت است و او دوست ندارد کاری انجام دهد.

 کاهش یا افزایش وزن: 5٪ وزن بدن در هر ماه کم یا زیاد است.

  خواب آلودگی یا اضافه وزن: تقریبا هر روز خواب یا خوابیدن مشکل است.

  تغییر در جنبش و فعالیت ها: این تغییر در فعالیت فعال می شود، به عنوان مثال، زمانی که از آنها خواسته می شود تا به عقب پاسخ دهند، حرکات بدن آنها از قبل کاهش می یابد یا به عنوان آنها در فعالیت هایی مانند آنها نمی توانند آرام و یا عجله نشست.

 خستگی: هر روز احساس خستگی در بدن خود را بدون کار زیاد و به نظر می رسد که انرژی زیادی برای انجام کوچکترین کار می کند.

 احساس بی ارزش و احساس گناه: چنین افرادی اغلب عواطف عادی را به نقص های شخصی خود نشان می دهند و به محیط اطرافشان واکنش نشان می دهند. این بسیار رایج است که شما را به خاطر بیمار شدن و ناتوانی در انجام مسئولیت های عادی روزانه که ناشی از افسردگی هستند، متهم کنید.

  کاهش توانایی فکر کردن و تمرکز: آنها به راحتی پریشان هستند، مشکلات حافظه وجود دارد، و آنها حتی در مسائل روزمره نمی توانند تصمیم بگیرند.

  تفکر مداوم در مورد مرگ و خودکشی: آنها نمی خواهند روز صبح بیدار شوند و باور کنند که اگر آنها می میرند، دیگران راحت خواهند بود.